Moderatia e cheia..

Am inceput o dezbatare aprinsa pe site-ul lui Alioja, legat de carne si cancer. Pentru cine e curios….

http://www.alioja.ro/carnea-laptele-si-ouale-ca-sa-slabim-ca-oana-roman-urmare/

Multa lume e constienta de raul pe care il fac zaharul si carnea consumate in cantitati mari, dar din pacate nu toata lumea are vointa sa devina moderata. Recunosc, nici eu nu sunt tocmai moderat, reusisem acest lucru in 2007 si m-a tinut pana prin 2009-2010.

Din pacate, informatiile care circula pe internet sunt citite mai mult ca si opinie a diversilor comentatori, fara a consulta vreo sursa credibila din domeniu. Mai jos am indicat cateva articole interesante despre carne si vitamina B12 din care fiecare retine ce vrea.

Ce se spune de catre medici despre B12 si este prezentat oficial populatiei: http://www.csid.ro/health/vitamina-b12-surse-functii-si-efecte-4256071/. Nu e o informatie proasta dar se intelege ca e important sa consumi carne insa nu este demonstrat ca vegetarienii au carente de vitamina B12 doar pentru ca nu consuma carne.

Ce spun vegetarienii despre B12 si carne: http://ligiapop.com/2009/04/18/ce-se-mai-poate-spune-despre-proteinele-si-produsele-animale/ . Acest articol mi se pare foarte bine documentat, si, citindu-l, eu am decis cã, sa mananci carne cu moderatie nu e asa de rau. Nu neg ca poate daca nu mananci ajuta la ameliorarea unor boli, dar mie unu imi place si n-am de gand sa renunt.

Ceea ce mi se pare foarte tare si vine in sprijinul teoriei moderatiei se regaseste in urmatorul articol :http://www.cam.ac.uk/research/news/reducing-consumption-of-red-and-processed-meat-could-make-a-major-contribution-to-cutting-greenhouse. Pe scurt „Reduced consumption of red and processed meat would bring multiple benefits to health and the environment.” Dr Louise Aston from the University of Cambridge’s Institute of Public Health .

P.S. Nu inteleg ce are toata lumea cu Oana Roman, dar…
Lasă un răspuns

