Unde a disparut civilizatia greaca…

Anul asta ne facem concediul, (unul din ele), la mare, tot in Grecia.

Ce au grecii misto:

  • peisajele
  • maslinele (si uleiul de masline)
  • mancarea de la taverne

In rest toate sunt naspa (pana si femeile). Au niste hoteluri superbe, dar costa peste 200/euro camera pe noapte doar cazarea. Enorm! Majoritatea cazarilor sub 100 de euro, sunt de un mare prost gust. Din pacate grecii astia ne seamana la crearea mizeriei urbane (gen statiunea Ranca). Din pacate am capatat un defect profesional si nu-mi plac decat cladirile cu bun gust. Gasesc defecte in majoritatea cladirilor din Grecia (astea unde costa sub 100 euro) ceea ce ma face sa-mi doresc un cutremur de 7 grade pe Richter, fara victime, dar cu pagube. Nu stiu unde dracu a disparut marea civilizatie greaca de odinioara, dar grecii astia moderni sunt niste lenesi fara bun gust. Noroc ca au mancare buna, probabil le pasa mai mult de ce baga pe gura decat de ceea ce vad. Unii dintre ei au pensiuni si nu-si tund nici macar iarba din fata portii. Sincer, cand merg in Grecia, inteleg de ce au ajuns unde au ajuns.

Anul trecut am fost in Halkidiki, in Vourvourou la pensiunea aceasta. Depinde de gusturile fiecaruia, dar sincer nu o recomand, mai ales daca aveti copii sub 3 ani. Despre vancanta, pe scurt. Trebuia sa ajungem acolo pe 20 iulie, dar avand un bebelus de 7 luni am plecat cu o zi inainte. Distanta e de cca. 700 de km. Am plecat pe 19 undeva pe la 8.00-9.00 dimineata. Traseul a fost asta, si google maps n-a dat gres. Prima zi ne-am oprit in Bulgaria in localitatea Sandanski la hotelul Pirin. Care e faza cu Pirin asta, o sa ziceti. Domne, hotelul asta e o oaza de frumusete si lux in mijlocul statiunii bulgaresti Sandanski. Cand intri in orasul asta, te sperii, zici ca ai ajuns intr-un ghetou. Urcand pe munte incep sa apara hotelurile. Cel mai frumos dintre ele este Pirin. Are camere spatioase cu pat mare si balcon. Sunt 2 piscine exterioare, una pentru copii si una mare pentru adulti. Are inca doua piscine interioare la fel, una pentru adulti si una pentru copii. Are sala de fitness, spa, etc. Noi am platit 70 de euro/ noapte cu mic dejun. Din cate am vazut eu, clientii principali sunt bunicii cu nepotii si parintii cu copii. E clar, e un miniparadis pentru copii. Si bebelusul nostru s-a distrat in piscina. Pretul mi s-a parut decent pentru un hotel de 5 stele cu asemenea dotari. La Poiana Brasov, nu mai zic la ce hotel, era camera vreo 500 de lei, si nu era mai presus decat Pirin-ul bulgarilor.

Drumul in Bulgaria a fost foarte bun, au si ceva autostrazi, nu prea au trafic si drumurile sunt drepte cu putine curbe. Spre deosebire de noi, ei au drumurile nationale in afara multor localitati, astfel se poate merge cat de cat fluid. Am mers aproape ca pe autostrada (110-120), dar m-am limitat totusi cu viteza, mai ales in localitati. N-am prea vazut politie nici la dus nici la intors. Ne-am incurcat putin pe centura Sofiei, dar ne-am orientat dupa indicatoare. Bulgaria e o tara frumoasa, ai ce sa vezi pe drum si nu te plictisesti. N-as merge noaptea pentru ca daca n-ai un GPS cu update la zi, risti sa te incurci. Ca si timp am facut vreo 9 ore cu mai multe opriri pentru schimbat copilul, plimbat copilul, baut cafea, etc.

Sfat: Berea lor e foarte proasta, va recomand sa nu, gasiti numeroase sortimente de import, aveti de unde alege. Va recomand sa alimentati masina din Sandanski, de la OMV, in granita sunt niste benzinarii mai ciudate si preturile un pic mai mari. Pentru cine nu stie, in Grecia, benzina e mai scumpa decat la noi sau la bulgari.

A doua zi am plecat spre Grecia, granita fiind destul de aproape de Sandanski. In Grecia, alta poveste cu drumurile, se vede ca sunt in recesiune, multe lucrari incepute, dar neterminate, gropi, etc. Se circula totusi bine. In Salonic am intampinat probleme, fiind sambata, toata lumea pleca din oras. Grecii conduc aiurea si foarte incet. Pe banda 1 cu maxim 70kmh, iar pe banda a 2-a cu vreo 90 kmh. Au si multe masini vechi si probabil proaste, de merg asa de incet. Am circulat in multe tari, inclusiv in Turcia, dar centura Salonicului si drumul spre Nikiti m-au enervat la culme, cea mai proasta experienta ever. Dupa cum ziceam mai sus noi am stat in  Vourvourou, care e undeva la mijlocul peninsulei Sithonia. Peisajele sunt frumoase uneori spectaculoase. Poti vizita cateva orase vechi traditionale cum ar fi Agios Nikolaos si orasul vechi Nikiti. Pentru pasionatii de mare, Ormos Panagias,  e un oras micut,de unde se imbarca lumea spre croaziere. Atentie prin ce parte intrati cu masina, in zona portului e plin de autocare si strazile sunt inguste. Merita vizitata si plaja din Nikiti, mai ales ca langa sunt si cateva supermarket-uri spre care, probabil, va veti face drum. Plaja am facut chiar in Vourovouru, unde am gasi o bucata mica de plaja cu nisip, putin lume, apa ok. Am mai fost intr-o zi la plaja in Metamorfosi, acolo sunt si multe restaurante si terase decente cu preturi la fel. Alt oras bun de vizitat ar fi Sarti. Peisajele si drumul sunt superbe (mergi practic pe marginea muntelui si pe malul marii), orasul e dragut, au plaja mare, cu terase si sezlonguri. Sora-mea a mers si mai departe de Sarti, au incercat un tur al insulei, insa au nimerit putin aiurea si s-au intors pe acelasi drum. Le-a placut insa tot ce-au vazut. Acuma putin despre gazda noastra si locatia unde am stat. N-am nimic de comentat despre gazde ca si caracter, sunt doi batrani, draguti si saritori. Mosul e tipul de om caruia ii place distractia, ne-a dat sa bem o bautura traditionala de-a lor, un fel de tuica, se cheama Tipuro si  ne-a ajutat cu gratarul. A venit si cu un vin de-al lor, dar era dulce, probabil ca de la caldura, strugurii lor sunt si ei foarte dulci. Cazarea insa nu mi-a placut deloc. Probabil ca si pretul mic (55 euro/apartament/noapte) contribuia din plin la asta. Era curat, insa camera noastra a fost mica, zgomotul  cam mare, fiind orientata spre zona de gratar. In plus pe terasa am avut parte si de niste viespi care au contribuit din plin la disconfortul nostru. E ceva specific grecesc sa ai apartamente de 2 camere, cu asa zisa bucatarie in camera mai mare. Aveau ei o hota, dar era inutila. Plita electrica era de doi lei, consuma mult si incalzea prost, mi-a topit si un prelungitor. N-am gatit decat o data, si atunci am scos plita pe terasa. Am avut noroc cu maica-mea ca ei gateau la ei, si mai mancam acolo. La restaurante, mancarea era buna, la un pret decent (6-7 euro/portie), dar trebuie sa te orientezi in functie de cati clienti are fiecare. Cu cat mai multi, cu atat mai proaspata trebuie sa fie mancarea.

Sfat: la fel ca in Bulgaria, berea greceasca nu e buna, gasesti totusi sortimente de import, insa la preturi exagerate (1.2-1.6 euro/doza sau sticla). Eu mi-am adus de acasa. Se merita sa cumpar si din OMV, din Bulgaria, tot erau mai ieftine decat in supermarket. Ce trebuie sa cumparati din Grecia neaparat: rosii uscate in ulei, masline si ulei dar pe drum, dulceata de smochine sau coji de portocale. Pestele si fructele de mare erau mai ieftine decat la noi. N-am fost in piata de peste, cica exista, dar eu n-am apucat sa ajung. Cine are timp sa mearga, cred ca se merita, cel putin asa am auzit.

Anul asta ne vom caza aici: http://www.villagio.gr/. Am decis sa mergem in Lefkada deoarece peisajele sunt superbe, iar cronicile celor care au fost, vorbesc numai de bine (sper sa gasesc si masline).

Am mai gasit una, frumos aranjata, dar nu are gradina si e in centrul insulei.

Revin cu poze de anul trecut:

Lasă un răspuns

